ÇABUCAK 100 KALORİ YAKMANIN 13 KOLAY YOLU

Üstelik terlemeden, yorulmadan!

 
Cabucak_100_kalori_yakmanin_13_kolay_yolu_01.jpg
 

Egzersiz yaparak 100'lerce kalori yakmaya hepimiz bayılıyoruz! Ancak kimi zaman tam bir egzersiz rutinine ayıracak vakit olmuyor, ya da o gün başka önceliklerimiz oluyor. Bütün bunlar yine de fazladan birkaç yüz kalori yakamayacağımız anlamına gelmiyor.

Günlük eğlenceli aktivitelerle çabucak 100 kalori yakabilmek mümkün. Bu aktivitelerin bazıları sadece birkaç dakika sürüyor, bazılarıysa biraz daha uzun. Üstelik spor kıyafetlerini giymene, sonrasında duşa girmene gerek yok. Dolayısıyla günlük rutinine bunları dahil etmen çok kolay. Bunları FitWell’in beslenme planındaki ara öğünler gibi düşünebilir, günlük egzersizlerinin arasına ekleyip hedefine daha da hızlı ulaşabilirsin.

1. Merdiven çık

Merdiven çıkmanın iyi bir şey olduğunu 20 yıl önceki reklamlardan bile biliyoruz. Fakat gün içinde toplam 10 dakika merdiven çıkmanın 100 kalori yaktırdığını kimse söylememişti. Her yerde her zaman bir merdiven bulabilirsin, üstelik alt bölgeni çalıştırır ve böylece güçlü, çekici bacaklara da sahip olabilirsin.

 
 

2. Esne ve gevşe

Evet, gevşemek bile insana kalori harcatıyor. Kolay bir yoga rutini 30 dakikada 100 kalori harcatıyor. Yorucu bir egzersiz için uygun bir anda değilsen veya gevşemeye daha çok ihtiyacın varsa, kanepede koltukta yayılmak yerine yoga ve esneme egzersizleri hem kan akışını düzenler, eklemlerine hareket kabiliyeti getirir, hem de rahatlatırken kalori yaktırır…

3. Pin pon oyna

Pin pon oynamak için olimpik ölçülere gerek yok, büyükçe bir toplantı masasına ağ germek bile eğlenmek için yeterli olabiliyor. Öğlen arasında 20 dakika oynadığında 100 kaloriyi rahatça yakabiliyorsun. Üstelik el ve göz koordinasyonunu geliştirmek için de ideal.

 
Cabucak_100_kalori_yakmanin_13_kolay_yolu_03.jpg
 

4. Masa başında çalış

Merdiven bile çıkamayacak kadar yoğun olduğun günlerde ofiste de kalori yakabilirsin. Masa başında yoğun çalışırken geçen 1 saatte ortalama 100 kalori yakılıyor. Çalışırken ayakta durursan, çöp kutusunu uzağa koyarsan, telefon görüşmelerini dolanarak yaparsan daha fazla kalori bile yakabilirsin.

5. Ayakta dur

Ayakta durduğun her 10 dakika için ekstradan 10 kalori harcıyorsun. Tam da bu yüzden bir dönem ayakta çalışmak moda olmuştu. Sen de günde toplam 1–1,5 saatlik işini ayakta durarak yapmayı deneyebilirsin. İş arkadaşlarını kafalayabilirsen toplantılarını da ayakta duracağınız bir mekanda yapmayı veya konuşurken yürüyüşe çıkmayı deneyebilirsin.

 
Cabucak_100_kalori_yakmanin_13_kolay_yolu_04.jpg
 

6. İp atla

Kilo verme konusunda ciddiysen egzersiz anlamında en kestirme yollardan biri ip atlamaktır. İp atlayarak yalnızca 7 dakikada 100 kalori yakabilirsin. Üstelik alt bacak bölgeni çok güçlendirirsin ve koordinasyonun da gelişir. İp atlamak biraz maharet ve pratik ister, 7dk boyunca sürekli atlayamasan bile moralini bozma ve geliştirmeye devam et. Tabii ki bilek ve diz bölgende rahatsızlık varsa ip atlamak pek önerilmez.

 
Cabucak_100_kalori_yakmanin_13_kolay_yolu_05.jpg
 

7. Arkadaşlarınla dansa git

A-ha! İşte biraz eğlenip kurtlarını dökmek için en iyi bahane! Arkadaş buluşmalarını oturup bir şeyler yeme etkinliğinden dans edip eğlenme etkinliğine dönüştürebilirsen yarım saatte 100 kalori yakman garanti. Üstelik bolca mutluluk hormonu, neşe, kahkaha.. Daha ne olsun? :))

8. Evi temizle

Ev kadınlığının neden ağır işçilik standardında olduğunu anlamak zor değil. Yerleri silip toz almak, 30 dakikada 100 kalori harcatıyor. Üstelik bu hareketleri bir egzersiz rutinine benzetip akıcı biçimde yaparsan daha da fazla kalori yakabilirsin. Not: Biz ev kadınlarının fazladan 100 kalorilerini ütü yapmak yerine dans ederek harcayabilmesini hayal ediyoruz!

 
Cabucak_100_kalori_yakmanin_13_kolay_yolu_06.jpg
 

9. Doğada yürüyüşe çık

Doğada bırak yürüyüşe çıkmayı, öylece durmak bile çok şifalıdır. Botlarını ayağına geçirip dere tepe demeden yürümeye başladığında, 15 dakikada 100 kalori yakabilirsin. Engebeli yolları, tepe rampaları tercih edersen daha da fazlasını yakarsın.

10. Yakartop oyna

Evde çocuklarla kaldığın bir gündeysen, onların oyunlarına dahil olmak çok güzel kalori yaktırır. Yakartop, ebelemeç gibi oyunların HIIT aktivitesi sayıldığını biliyor muydun? 15 dakikada 100 kalori. Yani 1 saat çocuklarla ilgilenip oynamak için onları sevindirmek kadar harika bir sebebin daha var!

 
Cabucak_100_kalori_yakmanin_13_kolay_yolu_07.jpg
 

11. Rollerblade paten

Şimdilerde sahillerde ne kadar çok insan paten yapıyor farkediyor musun? Paten yapmak özgürlük, hız ve katıksız eğlence demek. Üstelik iyi bir kalori yakıcı. Başlangıç seviyesinde paten yapan bir kadın 10 dakikada 100 kalori yakıyor, erkeklerse 120 kalori civarında.

12. Koşmaya çık

Amacın en hızlısından 100 kalori yakmaksa koşmak en iyi seçeneklerinden biri. 10 dakikada ortalama 1 kilometre koşabilirsin ve 100 kaloriyi rahatça yakarsın. Durmadan koşamıyorsan koş-yürü-koş şeklinde yaparak hem kondisyonunu arttırırsın hem de kalori yakmaya devam edersin.

 
 

13. Bahçe işleri

Listenin sonuna bir sürpriz bıraktık :) Bahçe işleriyle uğraşmayı seviyorsan, yakacağın 100 kaloriler de en az açan çiçeklerin kadar sevindirecek seni. Toprağı kazmak, budamak, ekip biçmek gibi aktiviteler ortalama 25 dakikada 100 kaloriyi eritip götürüyor. Hele ki mutfağına sebze yetiştiriyorsan, sağlıklı yaşamanın ne demek olduğunu çok iyi biliyorsun!

 
PremiumTR.png

Başarma şansını %78 artır!

Fitwell Premium'lu kullanıcılarımız, diğer kullanıcılarımıza nazaran %78 daha yüksek oranla hedeflerine ulaşıyor.

Batikan Erdogan