DİYETİNİ BOZMAYAN 5 İYİ KARBONHİDRAT KAYNAĞI

Bazı karbonhidratlar iyidir

 
Diyetini_Bozmayan_5_iyi_Karbonhidrat_kaynagi_01.jpeg
 

Fitness dünyasında karbonhidratların adı lekelenmiş gibi dursa da bilimsel açıdan öyle değil. İyisi ve kötüsü bariz biçimde ayrılıyor. Hamur işleri çabucak şekere dönüşüp şişkinlik ve kilo yaparken, sağlıklı karbonhidratlar beynin daha iyi çalışmasını sağlıyor ve uzun süreli enerji veriyor. İşte en sağlıklı, diyetini bozmayan karbonhidratlar…

Kompleks karbonhidratlar daha uzun şeker molekülleri barındırıyor, dolayısıyla bedenimiz daha uzun zamanda bunları parçalayabiliyor. Böylece spor yaparken daha fazla enerjin oluyor. Mide kazınmaları daha geç oluyor. Aynı zamanda beynin çok daha iyi çalışıyor.

Nohut

 
Diyetini_Bozmayan_5_iyi_Karbonhidrat_kaynagi_02.jpg
 

Eski dostumuz sevgili nohut… Oldum olası ete alternatif bir protein kaynağı olarak anılır. Ancak aynı zamanda iyi bir karbonhidrat kaynağıdır. Mutfağımızda çokça versiyonu bulunan nohut tok tuttuğu kadar lezzetlidir de. Bir kase pişmiş nohutta yaklaşık 45g yavaş çözünen karbonhidrat bulunuyor ve bunun 12 gramı liflerden oluşuyor. Açlık seviyesini düzenlediği ve glisemik endeksi düşük olduğu için günlük tüketimi kilo vermeye ve kilo kontrolüne yardımcı oluyor.

1 kase nohut kaç kalori merak ettiğinde Fitwell’e bakabilirsin: 295

1 tabak nohut yemeği kaç kalori: 169

Kabuklu pirinç

 
Diyetini_Bozmayan_5_iyi_Karbonhidrat_kaynagi_03.jpg
 

Kabuklu pirinç hem doyurucu hem de her keseye uygun bir alternatif. Aynı zamanda tahılların arasında karbonhidrat oranı en yüksek olanlardan biri. Pişmiş 1 kasede yaklaşık 45g karb bulunuyor, 4gramı da liflerden oluşuyor. Bu sayede daha uzun enerji veriyor ve beyaz pirince oranla çok daha az yağ depolanmasını sağlıyor.

1 kase kahverengi pirinç kaç kalori: 216

Yulaf

 
Diyetini_Bozmayan_5_iyi_Karbonhidrat_kaynagi_04.jpg
 

Yulafın kilo vermeye faydalarından daha önce çok söz etmiştik, bu listemizde de tabii ki yerini buldu. Yulaf sağlıklı kahvaltıların yıldızı olarak anılıyor çünkü bir kasede yaklaşık 104 gram karb yer alıyor ve tam 17 gramı liflerden oluşuyor. İçerdiği beta glukanlar kolesterolü düşürüyor. Aynı zamanda genel hazmı kolaylaştırıyor ve saatlerce tok tutabiliyor.

100 g yulaf kaç kalori: 389

Yaban mersini

 
Diyetini_Bozmayan_5_iyi_Karbonhidrat_kaynagi_05.jpg
 

Eğer bir meyve karbonhidrat kaynağı olarak anılıyorsa, ondan daha pek çok fayda beklemek mümkün. Yaban mersini bunların başında geliyor. Hem vitamin ve mineral zengini, hem de beyaz yağları kalori yakan bej yağa çevirebiliyor. Karbonhidrat yönünden tabii ki tahıllar kadar yüksek değil, bir kasede 10g karb bulunuyor fakat anti oksidanlar bakımından çok zengin ve başta göz sağlığı olmak üzere pek çok faydası bulunuyor.

100 g yaban mersini kaç kalori: 57

100 g kurutulmuş yaban mersini kaç kalori: 302

Kestane

 
Diyetini_Bozmayan_5_iyi_Karbonhidrat_kaynagi_06.jpg
 

Mevsimi geldiği için listemizin sürprizi kestane. Ceviz, fındık, fıstık gibi kabuklu yemişlerin çoğu protein ve faydalı yağ kaynağı olarak bilinir. Kestane ise çok az miktarda protein ve yağ barındırıyor. Buna karşılık karbonhidrat seviyesi yulaf ve kabuklu pirinçle aynı oranlarda — 100g kestanede 44gram karb bulunuyor, 8 gramı da liflerden oluşuyor. Kestanenin aynı zamanda iyi bir C vitamini kaynağı olduğunu biliyor muydun? Şimdi kış aylarında ortaya çıkması daha bir anlam kazandı değil mi?

1 kase kestane kaç kalori merak ettiğinde Fitwell’e bakabilirsin: 309 kalori

 

Başarma şansını %78 artır!

Fitwell Premium'lu kullanıcılarımız, diğer kullanıcılarımıza nazaran %78 daha yüksek oranla hedeflerine ulaşıyor.

Batikan Erdogan