EGZERSİZLERİ ALIŞKANLIK EDİNMENİN 3 KOLAY YOLU

Beynini alıştır, bedenin kendiliğinden alışsın

 
How_To_Make_Exercise_a_Habit_01.jpg
 

Egzersiz yapmak ne kadar iyi gelirse gelsin, ne kadar hızlı sonuçlar alırsak alalım, ömür boyu bizimle olacak bir alışkanlık haline getirmek düşünüldüğü kadar kolay değil. Hele ki daha yolun başındaysan ve egzersizlere yeni başladıysan, bunu alışkanlık haline getirmek ve düzenli egzersiz yapmak sana sıra dışı ve zor bir işmiş gibi gelebilir.

Belirli teknikleri uygularsan aslında hiç de zor olmadığını göreceksin.

 
How_To_Make_Exercise_a_Habit_02.jpg
 

1. Başlama işaretlerini belirle

Başarılı antrenörler üzerinde yapılan incelemeler sonucunda çok bariz bir başlama işaretinin en çok işe yarayan şey olduğu anlaşılmış. Bu işareti beyninin “şimdi egzersiz zamanı” diye düşünmesini sağlayan bir ritüel olarak düşünebilirsin.

Takviminde egzersizlerini düzenle  —  Toplantılarını ve işlerini planladığın gibi egzersizlerine de takviminde yer ver.

Hemen spor kıyafetlerini giy — Sabah kalkar kalkmaz veya akşam eve vardığın anda.

Egzersizden önce başka sağlıklı bir şey yap  —  Bir bardak su iç, derin nefesler al, kısa bir yürüyüş veya esneme egzersizleri yap. Her antrenmandan önce bunları yap. Sonrasında bunları yaptığın anda beynin egzersiz moduna geçer.

Egzersiz planını yap ve yatağının baş ucuna koy. Böylece sabah ilk gördüğün şey planın olur.

 
How_To_Make_Exercise_a_Habit_03.jpg
 

2. Egzersizlerini Planla ve Kolay olanı seç

Bir an önce arzuladığın hedeflere ulaşmak için hemen kendine büyük hedefler koymamalısın. Bir an önce zayıflamak ya da eski kondisyonuna dönmek için bedenine abanıp her gün 1 saat boyunca yoğun antrenman yaparsan, günün sonunda her tarafı sızlayan kaslara ve hatta sakatlık riskine maruz kalırsın. O yüzden en iyisi, egzersizin kendin için en yapılabilir olanından ilerlemek. Bu noktada koçluk almak faydalı oluyor, FitWell senin seviyeni sürekli takip ettiği için egzersizlerinin her seferinde zorluğunu ayarlıyor. Böylece antrenman ne çok kolay gelip sıkıcı oluyor, ne de zorlayıcı olup canından bezdiriyor.

Ufaktan başla

Egzersizi alışkanlık haline getirmenin en etkili yolu, yapabileceğine inanmak. Bir anda büyük hedefler koymak yerine kolayca başarabileceğin seviyede ağırlıklar ve egzersizlerle başla.

 
How_To_Make_Exercise_a_Habit_04.jpg
 

3. Ödüllerini planla

Egzersiz yapmak aslında kendi kendine ödülleri olan bir alışkanlıktır. Bitince kendini hep iyi hissedersin ve devamlı yaptığında artık bu hissi yeniden ve yeniden ister hale gelirsin.

Başlangıçta ise kendini motive etmek için kendine küçük ödüller vermek iyi bir fikir olabilir. Birkaç örnek verelim:

Kendine harçlık ver. Bitirdiğin her egzersizde kendine 20 lira ver ve ayın sonunda biriken parayla ne yapacağını planla

Yeni bir şarkı, albüm veya uygulama satın al

Saunaya git

Yeni bir kitap al

Egzersizden sonra sinemaya git

Tabii ki kendi ödüllerini kendin yaratabilirsin, yeter ki o ödül bir dilim pizza veya dondurma olmasın!

 
PremiumTR.png

Başarma şansını %78 artır!

Fitwell Premium'lu kullanıcılarımız, diğer kullanıcılarımıza nazaran %78 daha yüksek oranla hedeflerine ulaşıyor.

Batikan Erdogan