EN KOLAY KİLO VERDİREN KAHVALTI YİYECEĞİ

Sözde değil, gerçek mucize.

 
En_Kolay_Kilo_Verdiren_Kahvalti_Yiyecegi_01.jpg
 

Dört bir yanımızın sağlıksız veya sağlıklı görünümlü işe yaramaz gıdalarla dolu olduğu bir dünyada hem kilo vermeye, hem sağlıklı kalmaya, hem de kasları onarmaya yardımcı olan bir besin varsa, ona mucize demek abartmak sayılmaz. Üstelik hem fiyatı uygun, hem de tatildeyken “Nerede bulunur şimdi bu?” diye düşündüren havalı besinlerden değil. Eski, sadık dostumuz yulaf ezmesinden bahsediyoruz.

Sağlıklı beslenme alışkanlıklarımız trendlerden, yemek modasından çok etkileniyor. Bundan birkaç yıl öncesine kadar avokado lüks marketlerde bulunan egzotik bir meyveyken, şimdi ekmek arası avokado yiyoruz! İyi ki de öyle, kinoa’ların chia’ların hayatımıza girmiş olması da harika. Hepsinin tadını çıkarırken bize onca faydası olan, üstelik ülkemizde bolca bulunan ve kolaylıkla menümüze dahil edebileceğimiz yulafı da unutmayalım.

 
En_Kolay_Kilo_Verdiren_Kahvalti_Yiyecegi_02.jpeg
 

İşte yulafı yeniden baş tacı etmeni sağlayacak 5 sebep!

Yulaf ezmesi beta-glukan çözeltili lif bakımından son derece zengin. Türkçesi şu, kalp ve damar sağlığı bakımından had safhada faydalı. Üstelik mineral, protein ve lif dolu. Kötü kolesterolü kovuyor, kabızlığı geçirmeye yardımcı oluyor ve kan şekerini düzenliyor.

1. Tokluk hissi verir

Kilo vermeye çalışıyorsan, az yemeye gayretliysen, insanı tok tutan ama kilo aldırmayan bir yiyeceğin ne kadar yüce gönüllü olduğunu bilirsin. Aziz dostumuz yulaf ezmesi, hepimizin bildiği üzere bir lif zengini. Lifin en büyük faydası mide kazıntısına derman olması. Lif aynı zamanda sindirimi kolaylaştırıyor ve kilo vermeyi hızlandırıyor.

2. Kan şekerini stabilize eder ve diyabeti önler

Yulafın içeriğindeki kompleks karbonhidratlar ve lifler bu tam besinin basit şekerlere dönüşme sürecini yavaşlatıyor. Bu sayede insülin tetiklenmesi de çok daha yavaş gerçekleşiyor. İçeriğinde yoğun bulunan magnezyum, bedenin glikozu daha doğru biçimde kullanmasını sağlıyor ve insülin salgılanmasını dengeliyor.

 
En_Kolay_Kilo_Verdiren_Kahvalti_Yiyecegi_03.jpeg
 

3. Kasların onarılmasına yardımcı olur

Fit olmayı seçmiş, sağlıklı yaşamanın kıymetini anlamış biri olarak yulafın adım adım kalbini kazanmaya başladığını hissediyoruz... İster fit olma yolunda ilerle, istersen güçlü kaslara bürünmek için çalış, yulaftan alabileceğin çok önemli bir fayda daha var: içeriğindeki proteinler kas gelişimi ve onarımı için son derece değerli. Doktorlar kas dokusunda gerileme olan veya kas hasarı yaşayan hastalara yulaf yemelerini öneriyor, öyle düşün.

4. Kan basıncını kontrol eder

Yulaf ezmesi tüketmenin en büyük faydalarından biri de kan basıncını düşürüp normal seviyelere getirmesi. Düşük tansiyon problemin varsa tabii ki daha dikkatli tüketmelisin.

 
En_Kolay_Kilo_Verdiren_Kahvalti_Yiyecegi_04.jpeg
 

5. Kilo vermene yardımcı olur!

İşte bu maddeyi bekliyordun değil mi? Yulaf ezmesi sindirim sisteminin çalışmasını kolaylaştırdığı için kilo vermene büyük ölçüde yardımcı olur. Sindirim sistemi kolay çalışmadığı zaman besinlerin tamamı işlenmemiş oluyor, büyük kısmı atıklara ve toksinlere dönüşüyor. Aynı zamanda hücrelerde yer alan mitokondri, verimli çalışması için gereken besinleri sindirim yoluyla alamadığı için glikozu enerjiye dönüştüremiyor. Enerjiye dönüşmeyen glikoz, yağ olarak depolanıyor. İşte bu yüzden sindirim sisteminin sağlıklı çalışmasını sağlayan yulaf gibi gıdalar, kilo vermeye de yardımcı oluyor.

Leziz kahvaltılık yulaf tarifi:

Yulafı küçük bir tavada sütün veya suyun içinde ısıtıp lapa haline getirerek veya ham haliyle tüketebilirsin. Lapayı sevmiyorsan ve ham hali de sert geliyorsa, geceden yoğurtun içinde bekletip yumuşamasını sağlayabilirsin.

Chialı ve Taze Meyveli, Zerdeçallı Müsli

Müsli hazırlamak için marketlerde ve aktarlarda hazır satılan müsli karışımlarını tercih edebileceğin gibi kuru üzüm, badem, fındık ve kuru meyvelerle sade yulaf ezmesini karıştırarak kendi müslini de hazırlayabilirsin. Mısır gevreği koymazsan daha sağlıklı olur.

4 Çorba Kaşığı Müsli

4 Çorba Kaşığı yoğurt

1 Tatlı Kaşığı Chia tohumu

1'er Çay Kaşığı Toz Zencefil, Tarçın, Zerdeçal

Kavun, armut, ananas, çilek, mürdüm eriği, elma ve dilediğin taze meyveler

Ceviz veya fıstık

Büyükçe bir çorba kasesinin içinde yoğurdu, toz zencefil, tarçın, zerdeçal, chia ve müsliyi karıştırıp yumuşamaları için 10 dk beklet. (Çok yumuşasın istiyorsan geceden dolapta bırak, sabah suyla veya ayranla kıvamını açabilirsin)

Üzerine dilediğin gibi doğradığın meyveleri ekle, ceviz veya fıstıkla süsle. Dilersen küçük bir parça bitter çikolatayı rendeleyip tatlandırabilirsin.

Bu kahvaltı hem lezzetiyle aklını başından alacak, hem de tek başına öğlene kadar sağlıklı biçimde tok tutacak.

 
PremiumTR.png

Başarma şansını %78 artır!

Fitwell Premium'lu kullanıcılarımız, diğer kullanıcılarımıza nazaran %78 daha yüksek oranla hedeflerine ulaşıyor.

Batikan Erdogan