KAS YAPMAK İÇİN DAHA AĞIR KALDIRMAN GEREKMİYOR

Bilimsel olarak kanıtlandı

kas_yapmak_1.jpg

Amacın kaslarını daha da büyütmekse, ne kadar ağır kaldırsam o kadar iyi diye düşünüyor olabilirsin. Yapılan yeni bir araştırma, işin aslının öyle olmadığını ortaya koydu. Hafif ağırlıklar kullanarak da kaslarını aynı derecede büyütmen mümkün. Önemli olan tekrar sayısı.

Spor salonuna giden herkes bilir, aşırı kaslı abilerin kaldırdığı ağırlıklar da bir o kadar abartılıdır. 60, 70, 80 kilolar havada uçuşur. Damarlar şişer, dişler sıkılır, ıkınmayla acı çekme arasında bir ses duyulur ve büyük bir ağırlık kütlesi “klançk!” diye gürültülü bir sesle inşaattan kopmuşcasına yerine oturur. Aşırı kaslı abimiz, herkesin altından kalkamayacağı bu ağırlığın verdiği gururla kankalarına çakar, gevrek bir kahkaha ve testesteron kokan bir gülümsemeyle bir sonraki ağırlığın direğine atar havlusunu…

Sen de ister istemez, salondaki herkes gibi “Öyle kasa böyle ağırlık…” diye geçirebilirsin içinden. Neyse ki fitness dünyası kim bilir hangi kas dokusunu ve eklemini zedelediği belli olmayan abilerden ziyade bilim insanlarının araştırmalarını baz alıyor. Sonuçları Journal of Applied Physiology dergisinde yayımlanan çalışma için, McMaster Üniversitesi araştırmacıları 12 hafta boyunca 49 genç erkeğe tüm vücut direnç egzersizleri yaptırdılar. Erkeklerin yarısı 20 ila 25 tekrar içeren diğerlerine kıyasla hafif ağırlıklarla çalıştılar. Diğer grupsa daha ağır ağırlıklarla çalıştılar ve 8 ila 12 tekrar yaptılar. Egzersiz süresi olarak yorulma eşiği belirlendi ve her iki grup da yorulana kadar egzersiz yaptılar.

Sonuç şaşırtıcıydı: Her iki grubun kas gelişimi arasında gözle görülür hiçbir fark yoktu.

kas_yapmak_2.jpg

Çalışmayı kaleme alan doçent doktor Robert W. Morton, “Yaptığımız bu çalışmanın sonuçları son derece dikkate değer çünkü mevcut direnç egzersizlerine dair bütün ezberleri bozuyor.” diyor ve ekliyor: “Basitçe ifade etmek gerekirse, harcadığınız çaba kaldırdığınız ağırlıktan daha önemli”. Morton’a göre bu bulgular daha fazla insanı direnç antrenmanı yapmaya motive edebilir. Özellikle fazla ağırlık kaldırmaktan çekinen pek çok insan için önemli bir bulgu.

Şimdi yolun bir daha spor salonuna düştüğünde sen de o kaslı abinin yanına geçip, yarısı kadar ağırlığı iki katı sürede kaldırarak aynı tripleri gönül rahatlığıyla atabilirsin. Ne de olsa kas gelişiminin kolda bacakta değil, asıl beyinde gerçekleştiğini ondan iyi biliyorsun! ;)