YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN KOLAY KİLO VERME TÜYOLARI

İşini kolaylaştıracak ve bilinçli ilerlemeni sağlayacak 15 değerli bilgi

 
Yeni_Baslayanlar_icin_Kolay_Kilo_verme_Tuyolari_03.jpg
 

Kilo vermeye onlarca kez niyet etmiş de olabilirsin, hayatında ilk defa gerçekten kilo vermeye karar vermiş de olabilirsin. Şu anda kendini tam olarak kararlı ve motive hissediyorsan, bu yolculuğa gerçek anlamıyla ilk kez başlıyorsun demektir. O halde bu tüyolar tam sana göre!

1. Vücudunun ağırlığı sadece görünümünle ilgili bir konu değil. Seni pek çok yönden etkiler. Hayat kaliteni değiştirir, sağlığını bozar, düzgün düşünmeni etkiler ve tabii ki fiziksel yönden kısıtlar. Sağlıklı bir kiloya ulaşmak gerçekten harcadığın çabaya ve zamana değer.

2. Eğer yalnızca birkaç kilo değil, ciddi biçimde kilo vermeye niyetliysen (örneğin obezite problemin veya 10 kilodan fazla verme hedefin varsa) öncelikle bir doktora görünmende fayda var. Doktorun hem sana kilo vermenin sağlığına nasıl faydalı olacağını anlatır hem de bilmen gereken sana özel tıbbı durumlar varsa bildirir.

3. En başta kendine belli sorular sorman gerekiyor. Tam olarak neden kilo vermek istiyorsun? Sağlıklı beslenmeye ve hareket etmeye kendini uzun süreli olarak adamaya hazır mısın? Kilo verme konusuna balıklama dalmadan önce psikolojik olarak kendini hazırlamanda ve olayı mantıklı bir çerçeveye getirmende fayda var.

4. Verimli biçimde kilo vermek istiyorsan hayatında dört şeyi kalıcı olarak değiştirmen gerekiyor: Ne yediğin, nasıl yediğin, sosyal alışkanlıkların ve aktivite seviyen.

5. Mantıklı beklentilerin olmalı. Kısa sürede çok kilo verdireceğini iddia eden reklamlara ve diyet ürünlerine asla inanma. Öyle bir şey olsaydı dünyada şişman insan kalmazdı.

6. Küçük hedefler daha kolay motive olmanı ve odaklanmanı sağlar. Hedefin hemen 10 kilo vermek olmasın. İlk hedefin sağlıksız yiyecekleri hayatından çıkarmak olsun. Bir yandan haftada belirli düzeyde aktivite hedefle. Sonra ilk önce haftada 1–2 kilo vermeyi hedefleyerek ilerle.

7. Hoşuna gitmeyen yiyecekler içeren bir diyete bağlı kalman pek mümkün değil. O yüzden beslenme planını çok iyi seçmelisin. Bu noktada işi Fitwell Premium’a bırakmak hayatını çok kolaylaştırır. Çünkü Fitwell senin vücuduna ve hedefine göre bir beslenme planı hazırlar ve kullandıkça sevdiğin yiyecekleri öğrenerek beğeneceğin sağlıklı öğünler oluşturur. Fitwell Premium’u ücretsiz deneyip ne kadar kolay olduğunu görebilirsin.

8. Başlamadan önce beslenme ve egzersiz planına ne kadar süre sadık kalabileceğini kendine sor. Hedeflediğin kiloya ulaşana kadar çeşitli sebeplerden bu plana devam edemeyeceğini düşünüyorsan başka bir yol dene.

9. Yo-yo diyeti denilen bir olay var, sürekli aynı diyete başlayıp bırakanların durumuna deniyor. Böyle olunca kişi bir süre kilo veriyor, bırakınca yeniden alıyor, sonra yine verip yine alıyor… Bir kez sonuca ulaşana kadar diyetini ve egzersizlerini yapıp, sonra yaşam tarzını yeni bedenine göre düzenlemek en doğrusu.

10. ‘Duygusal yeme’ pek çok insan için kilo almanın başlıca sebebi. İnsanlar duygusal çalkantılara kapıldıklarında ya da strese girdiklerinde yemek yiyor ve kilo alıyor. Beslenme planını uygularken bu durumu göz ardı edersen sonuca ulaşman güçleşir. Acıktığın için değil, duygusal durumundan ötürü yemek yediğin anları farkedip yapacak başka şeyler bulman gerekiyor. Örneğin yoga yapmanın duygusal yemeye iyi geldiği biliniyor. Duygusal yemek ihtiyacı hissettiğinde bir koca bardak su iç, çoğu zaman seni kendine getirir ve etkili olur. Kimileri de bu anlarda 10 kez squat gibi basit bir egzersiz yapmayı tercih ediyor.

11. Fazla kilolu olmanın getirdiği sağlık risklerini hafife alma. Duyduğun tehlikelerin hepsi gerçek. Obez olmanın sağlığı ciddi yönden etkileyen riskleri bulunuyor. Motivasyonun düştüğünde aklına bunu getir ve kilolarından kurtulunca hayatının ne ölçüde değişeceğini hayal et.

12. Büyük hedefinin gerçekçi olması gerektiğini unutma. 10 yıl önce giydiğin bir kıyafete artık giremeyebilirsin. Yıllar içinde yalnızca kilo değil vücut tipi, beden yapısı da değişiyor. Yaşına göre ne kiloda olman gerekiyorsa onu hedefle.

13. Ketojen diyeti, Atkins diyeti, Montignac diyeti ve daha bir sürü popüler diyet var. Bunlar aslında herkes için çalışmıyor. Özellikle bütün bir yemek grubunu (karbonhidratlar gibi) tamamen kestiren ve kalori sınırlayan diyetler önüne geçemeyeceğin açlık kıvranmalarına veya tıkınma hallerine sebep olabilir.

14. Tartıya güvenme. Kilon günden güne çeşitli sebeplerden değişebilir. Vücudun su toplar, kas kütlen artar, tam tersine kasların eriyebilir veya su kaybedebilirsin.. Bunların yağlarınla bir ilgisi olmadığı halde tartıyı etkiler. Sürekli tartılmak bu yüzden moralini bozabilir. Tartı yerine aynadaki görüntünü, kıyafetlerini ve mezurayı ölçü al. En fazla haftada bir tartılmak gerekiyor, onu da günün aynı saatinde yapmalısın.

15. Kilo vermek çabucak olacak bir şey değil. Sihirli bir formülü ya da ilacı da yok. Disipline olman ve çaba göstermen gerekiyor. Fakat düşündüğün kadar zor veya imkansız da değil. O kadar çok başarı hikayesi var ki. Biz Fitwell’de her hafta üyelerimizin yeni başarı hikayeleri geldikçe çok mutlu oluyoruz. Sen de böylesi bir başarı hikayesinin başrolünde olabilirsin. Başla ve bırakma yeter!

Batikan Erdogan